שם

  דוא"ל

  טלפון -
לצפייה בכל הניוזלטרים





לארכיון הניוזלטר >>

 

 

 


 



עמוד הבית >> חנויות >> WINE&MORE חינאווי ג'ורג' משקאות יפו

WINE&MORE חינאווי ג'ורג' משקאות יפו




ישראל פרקר
ברבדו, שאטו גולן, ששי, קסטל, פלאם, צרעה, ססלוב, בוסתן, מרון, סוסון ים, עמק האלה, שורק, בן חיים , קלו דה גת, תבור, מילס, זאוברמן, יפו, גשר דמיה, ענתות, נטוף, דה פייזן, רקנאטי, גוסטבו וגו, בנימינה, רוזנבאום, נאות סמדר, מרגלית, בזלת הגולן, דלתון, הרי גליל, רמת הגולן, יתיר, כרמל, סגל, אמפורה, שדה בוקר, עגור, יהודה, לה טרה פרומסה, מישר, אורנה צ'ילג, תשבי, ברקן, נחשון, רענן מרגלית,
(סליחה אם שכחתי מישהו). כל היקבים הישראלים האלה נמצאים בחדר אחד, וזה לא חלום, זו המציאות וזהו "בציר ישראלי", חנות בה נמצאים למעלה מ240 מותגי יין ישראלי.
במלאת 25 שנות שלטון לסולטן העותומני עבדול חמיד השני, בשנת 1900, הוקמו יותר מ-100 מגדלי שעון ברחבי האימפריה העותומנית.  אחד מהם היה מגדל השעון ביפו. בהקמת מגדלי השעון ביקש הסולטן להטביע חותם אישי ולהעביר מסר של דייקנות וקידמה, מעין איתות לכניסת טורקיה לעידן המודרני האירופי.  מגדל השעון ביפו הפך לסמל ולנקודת ציון ביפו.
 עשרות מטר צפונית לשעון המפורסם הקימה משפחת ג'ורג' חינאווי, בעלת רשת חנויות יין, אכסניה ליין הישראלי. החנות, "בציר ישראלי" הוקמה בתקופת התעוררות ופריחה של היין הישראלי. היא יועדה למכור יין ישראלי בלבד, ממש כ"אחותה" הממוקמת בצפונה של העיר ללא הפסקה, תל אביב.
כשנכנסתי לחנות שמדפיה, עמוסים ביין ישראלי, שכחתי לרגע איפה אני נמצא והתחלתי לחפש איזה יינות ישראלים נמצאים בחנות, ומה מחירם (כפי שאני נוהג לעשות בכל חנות יין אליה אני נכנס), ראיתי יין ישראלי, ועוד אחד ועוד.. מה זה כאן?    לפתע, כאילו התעוררתי מתוך חלום (בחיי) ונזכרתי שאני הרי נמצא "בבציר ישראלי" וברור שכל היינות הם רק ישראלים.
ניר גלדסטון, מנהל החנות שאירח אותי בינות לניחוחות, טעמי וצבעי יינות ישראל סיפר לי שרוב המבקרים בחנות אוהבים להתייעץ ולשמוע על היינות לפני שהם נותנים את החלטתם איזה יין לרכוש. ללקוחות ותיקים, מוכרים, קל יותר להתאים יינות חדשים שהגיעו.  לחדשים לא נותן ניר  יותר משתי אפשרויות, כדי שלא יתבלבלו. הוא עושה זאת לאחר קבלת תשובות על מספר שאלות מנחות.
בחנות יין קונים בדרך כלל יינות יותר יקרים מיינות זולים ופשוטים הנמכרים ברשתות שיווק המזון הגדולות. ממוצע לקניה ב"בציר ישראלי"  הוא  180 ₪, ולבקבוק 60 -65 ₪. כלומר, כל קונה יוצא מהחנות עם יותר מבקבוק אחד.
 
לחנות נכנס לקוח בעל פנים רציניות, לבוש בהידור . נעלים, שעון, חולצה פירסט קלס... הוא הסתובב לאורכם של המדפים, בחן את היינות ושלף בקבוקים, אותם סידר על השולחן המרכזי. עניין אותי לדעת במה בחר. התקרבתי לשוחן וראיתי שממוצע המחיר של הבקבוקים שבחר היה כ 150 ₪ לבקבוק. הוא בחר במיטב היינות שהיו בחנות. לחיים !!!
אחריו הגיע עוד קונה וביקש יין אדום, "משהו לא יקר" תוצרת יקבי כרמל. ניר נתן לו את מבוקשו במהירות, והלקוח לא הסתפק בזה. "אפשר לקנות גם שתי כוסות זכוכית ופותחן." שאל חובב היין. ניר הציע לו לחסוך כסף ואמר שהבקבוק יפתח בחנות בפותחן הבית. "או קיי, אבל תשאיר את הפקק תקוע בבקבוק, אל תשלוף אותו לגמרי" ציווה הלקוח שלא ידע שיין כדאי קצת לאוורר לפני הלגימה. העיקר ששילם ויצא שבע רצון מהחנות.
 ניר גלדסטון. עוסק  ביין כבר 4 וחצי שנים. הוא התחיל את עבודתו  בניהול "בית המשקאות של נפתלי". ל"בציר ישראלי" הוא עבר לפני חצי שנה כשניקרא לדגל ע"י ג'ורג' חינאוי.
ביום רגיל מגיעים כ 40 לקוחות לחנות  ובימי שישי מספרם עולה ל 80. במקום מאורגנים גם ערבי יין  אליהם מגיעים חובבי יין רבים. סיפר ניר, גאה בחנותו.
 ניר קובע איזה יינות יכנסו לחנות על סמך טעימה והכרת האני מאמין של היינן.
 "אני מרגיש כשליח של הלקוח שיש לתת לו את התמורה הטובה ביותר עבור כספו. יש אנשים שמאמינים בחנות וחוזרים מדי שבוע."
מתברר שאנשים מחפשים חידושים ביין  כל הזמן. הם שואלים שאלות בלי סוף, וביניהן מהיכן בדיוק הענבים ואיך אפשר לפגוש את היינן שייצר את היין. היתרון של היין הישראלי על פני אלה המיובאים הוא שאפשר לראות מי עומד אחרי היין, ולא צריך לנסוע רחוק בשביל זה.
לחנות נכנסו אורחים, יצרני יין, אודי קפלן, מנהל יקב עמק האלה, ודורון רב-הון ,היינן. הם הסתובבו בין המדפים ובחנו בקפידה את היינות השונים ,עם קריצה ליינות שלהם, כמובן. השניים התעניינו למשל, אם חובבי היין מסתפקים רק בזנים הנפוצים והפופולאריים או שהם מתעניינים בעוד זנים. ניר מיהר ואמר שלקוחות רבים מחפשים שינוי ולא רק את הזנים הרגילים. הם דווקא מעוניינים לטעום ולרכוש יינות מזנים מיוחדים. (רמז ליצרני היין בארץ, שחלקם יודע זאת כבר מזמן)
גם שוקי ישוב מעגור וגדי שטרנבך מהמשק של הנס שטרנבך הגיעו וסקרו את יינות החנות. ניר הסביר להם שמיקומו של היין על המדפים הוא לא גורם קובע בבחירת היין הנקנה, מפני שהוא נוהג להמליץ על כל היינות שבחנות בהתאם לצרכנים המגיעים ומחפשים את היין שיתאים לטעמם. גם סנדרו פלגריני מלה טרה פרומסה הצטרף לחבורת יצרני היין שהגיעו לבקר בחנות.
 
ניר מזג לכוסות סוביניון בלאן מצונן, פרחוני וטעים, רמת ערד. לגמתי מהיין והמשכתי ליהנות מאווירת היין הישראלי השורה מסביב בכמות אין סופית...
דלת החנות סמוכה מאוד לכביש המחבר בין ת"א ליפו. מול החנות נעצרה מכוניתו של חובב היין אבי אתגר, איש קול ישראל. ניר הביא לו למכונית  מספר בקבוקים שהזמין וכיבד אותו בכוס היין הלבן המצונן. אוירת היין גלשה החוצה מהחנות לרחוב ההומה שטוף המכוניות.
 
מקום נחמד יש שם ביפו, סמוך למגדל השעון בן 100 השנים. מקום המיועד לחובבי יין ישראלי שלמדו להכיר במצוינות של  יינות ישראל. כל כך הרבה מהם נמצאים במקום חדש זה.
 

הוסף תגובה





<נובמבר 2014>
יום איום ביום גיום דיום היום ושבת
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30


Pro

בית ספר ליין

היסטוריה, תרבות ויהדות

יין ובריאות

כתבות תדמית

נשים ויין

ציוד ושירותים

תיירות יין

 
אירוח והגשה, כלים ואביזרים

גלבוע ויין

הכל ביקבים

יין וכלכלה

סיקור אירועים

קורסים וסדנאות

סדנת יין 
אירועי יין

דירוגים והמלצות - ביקורת בגובה העיניים

הכרם, הגפן והבציר

יין זה אנשים

מבזקים וחדשות

סיקורי אירועים

שמן זית וחומץ בן יין

 
ביקורים ביקבים

דירוגים והמלצות - דניאל רוגוב

חגים ומועדים

יין, אוכל ומסעדות

מגפן ליין

עולם היין שלי

שף תשתה

 
בישול ואפייה ביין

דירוגים והמלצות - שועל בכרם

חנויות

יינות חדשים וטעימות

ניוזלטר

פעילות הפורטל

תחרויות ותערוכות

 

 


ראשי הפוך לדף הבית מי אנחנו צור קשר

© כל הזכויות שמורות ל- Israel Wines,  2008
Powered by Gafko & Kiwinet